To nejlepší z milánského týdne designu podle Soffa

Ostré a šťavnaté barvy, nesterilní byty a důraz na udržitelnost, tak by se daly stručně shrnout trendy v designu, které byly představeny na 57. ročníku Salone del mobile.

Soffa Milan
Soffa Milan
Soffa Milan

V druhé polovině dubna se středobodem světového designu stal Milán. Veletrh, založený v roce 1961 k propagaci italského nábytku a bytových doplňků, si brzy získal celosvětový věhlas.

Instalace jednotlivých značek prezentují trendy, které nás budou obklopovat v roce příštím. Mezi ty nejnápadnější patří odklon od tlumených barev, na scénu přichází ostré a šťavnaté odstíny červené, oranžové, růžové a hořčicové. Byty už nejsou tak sterilně zařízené a do popředí se dostává hravost.

 Variabilní nábytkové sestavy od dánské značky Montana v zářivých valérách červené

Variabilní nábytkové sestavy od dánské značky Montana v zářivých valérách červené

 Expozice byla oceněna cenou Frame v kategorii Nejlepší využití barvy.   

Expozice byla oceněna cenou Frame v kategorii Nejlepší využití barvy.

 

Světový design není svět sám pro sebe a i v bytovém vybavení se projevují ekologická témata a důraz na udržitelnost: velké značky už nechrlí řadu novinek, ale soustředí se na jednu dvě, a ve svých interaktivních instalacích, které byly výraznější než samotné produkty, představily výrobky multifukční (např. lampa s nízkým příkonem, která nejen svítí, ale jejíž světlo je uzpůsobeno pro domácí pěstování rostlin) nebo z odpadového materiálu.

 Nejtrendovějším místem se stala velkoformátová instalace Open Sky, kterou pro módní značku COS vytvořil americký umělec Phillip K. Smith III. Instalace byla vytvořena speciálně pro prostor v Palazzo Isimbardi ze 16. století. Zrcadlové plochy propojily krásu okolní architektury a nebe nad Milánem.

Nejtrendovějším místem se stala velkoformátová instalace Open Sky, kterou pro módní značku COS vytvořil americký umělec Phillip K. Smith III. Instalace byla vytvořena speciálně pro prostor v Palazzo Isimbardi ze 16. století. Zrcadlové plochy propojily krásu okolní architektury a nebe nad Milánem.

 Hermés a poutavá scénografie od Charlotte Macaux Perelmanové. Instalaci tvořily marocké kachličky Zellige, které jsou známé svou barevností.

Hermés a poutavá scénografie od Charlotte Macaux Perelmanové. Instalaci tvořily marocké kachličky Zellige, které jsou známé svou barevností.

 Nová kolekce porcelánu Hermés. Prim hrají zářivá oranžová, listová zeleň, pryskyřníková žluť  a berlínská modř.

Nová kolekce porcelánu Hermés. Prim hrají zářivá oranžová, listová zeleň, pryskyřníková žluť  a berlínská modř.

 Instalace s názvem Hemma od společnosti Svenksform, sdružující švédské značky, akcentovala hořčicovou.

Instalace s názvem Hemma od společnosti Svenksform, sdružující švédské značky, akcentovala hořčicovou.

 Dánská značka Hay vystavovala v Palazzo Clerici.  

Dánská značka Hay vystavovala v Palazzo Clerici.  

 Interiér barokního milánského paláce a měkké jarní světlo značce Hay velice slušely.

Interiér barokního milánského paláce a měkké jarní světlo značce Hay velice slušely.

 Milánská designová agentura Studio Pepe si připravila „tajný klub pro zvané“ Club Unseen. Oáza klidu v rušném milánském týdnu designu, doplněná o hravou rozšířenou realitu.   

Milánská designová agentura Studio Pepe si připravila „tajný klub pro zvané“ Club Unseen. Oáza klidu v rušném milánském týdnu designu, doplněná o hravou rozšířenou realitu.

 

 V letošním ročníku se více než jindy kladl důraz na interaktivní instalace. 

V letošním ročníku se více než jindy kladl důraz na interaktivní instalace. 

 Instalace sklářské firmy Gallotti & Radice. Soffa bylo jejím hrdým mediálním partnerem.

Instalace sklářské firmy Gallotti & Radice. Soffa bylo jejím hrdým mediálním partnerem.

Příští týden vás seznámíme s instalacemi českých značek a ukážeme vám novou milánskou galerii Torre Fondazione Prada.


Text: Hana Janišová | Foto: Adéla Kudrnová a archiv firem